Wednesday, March 3, 2010

MURID PPKI SMK LAJAU MELUNCUR LAJU DI KOLAM RENANG

Perenang PPKI SMK Lajau "meluncur laju" di Kolam Renang Kompleks Sukan Labuan pada 2 dan 3 Mac 2010 apabila menang satu perak dan dua gangsa melalui Mohd Ebby Zamri Zuraimi, sekaligus menjadi pemenang kah kategori pendidikan khas. Beliau bersaing bersama tiga wakil SMK Lajau iaitu Hardi Abd Hagi, Ag Shafezan Ag Damit dan Subohan Mahmudee bertanding menentang murid aliran perdana sekolah menengah. Walaupun tidak berjaya memenangi pingat emas, kegigihannya menunjukkan murid PPKI mampu menyerlah, semoga dalam pertandingan lain, beliau dan rakan-rakan boleh menggeggar kolam renang suatu masa nanti.

Pihak sekolah sedang merancang untuk mengatur latihan berterusan sepanjang tahun sebagai Rancangan Jangka Panjang Lima Tahun, murid PPKI "meluncur" laju dalam acara akuatik, boling dan olahraga selepas ini. Latihan akan dijalankan pada setiap hari Rabu secara berfokus melibatkan semua 26 murid PPKI. Pihak sekolah juga berusaha memohon peruntukan atau mengumpul dana membina kolam renang di SMK Lajau menjelang 2012. Inilah hasratku sebagai Pengetua di SMK Lajau tersayang ini....Semoga seluruh warga menyokong idea gila-gilaku ini....

3 comments:

sonata anak kancil said...

hebat idea cikgu ni...sekolah saya nak buat dewan pun tak dapat2...

SAHAR MISRON said...

Mana tau ada rezeki....cadangan saja, tapi kalau sungguh-sungguh dapat tu, InsyaAllah

PDK Mutiara said...

salam.....pada hari ahad yang lepas saya dan 2 org anak saya berkelah secara kecil2an...hehehe,,(goreng mee hoon ngn air oren cap sky blue jer )sambil mandi2..pi la menjenguk di bahagian belakang sekolah antarabangsa labuan........wahhhh..ada kolam renang cikgu...hebattttt...moga cikgu jugak dapat merealisasikan impian itu...tak gila tapi sedikit kelainan....hope ur dream will come true...(boleh tumpang sekaki...latihan hidro theraphy untuk anak2 saya di PDK Mutiara....he3...insyallah...moga maju jaya.Wasalam..