Saturday, November 28, 2009

PERJALANAN KE JOHOR BAHRU

Pagi ini aku bersama-sama Samsiah, isteriku serta Amirul Husni, Nabihah, Nadiah dan Naqibah berkereta JKV8271, menuju ke Lapangan Terbang Senai, Johor. Ketiga-tiga anak gadisku menaiki kapal terbang dari JB ke KLIA dan ke KK, sementara Aizat berkereta WKD1143 bersendirian dan kami berjumpa di Macdonalds berhampiran UTM setelah anak-anak gadisku check ini.

Dalam perjalanan pagi tadi, di Pekan Semerah, di depan mata kami berlaku kemalangan yang mana seorang pemandu motosikal yang cedera parah, dalam keadaan menggeletik di atas jalan dengan dikeruminu beberapa pengguna jalan raya, kami tidak berhenti kerana akan menyebabkan kesesakan jalan raya, kami berdoa semoga penunggang motosikal itu selamat dan ambulans segera sampai.

Bersama Aizat Amzar dan Amirul Husni kami menghadiri majlis kenduri khawin di rumah sepupu kawan Amirul Husni, Ammy di Seri Sekudai. Makan nasi minyak kami, dan dibekalkan banyak telur pindang Johor. Selepas itu kami ke kedai printing kerana aku perlu mencetak tugasan IAB dan seterusnya menghantar dengan pos laju.

Selepas itu kami ke gerai Singgah Selalu berdekatan Danga Bay Johor Bahru,minum, solat dan rehat-rehat sambil menunggu penerbangan Samsiah dengan Air Asia, aku pula akan pulang semula ke kampung dan lusa ke Kuala Lumpur menghadiri Seminar Tingkatan 6 di Hotel Summit Subang Jaya.

2 comments:

sonata anak kancil said...

kami semasa balik dari Kluang pun bertembong dengan 5 buah kereta kemalangan di trafik light berdentum2 - habis belakang2 kete
( ini ikut belakang dekat sangat - emergensi break berdentum lah ) ...trafik slow - baru berlaku...habis sebuah kete remok...

SAHAR MISRON said...

Pandu cermat jiwa selamat...