Friday, April 3, 2009

SEMINGGU DI KOTA KINABALU

Selama seminggu bertugas luar di Kota Kinabalu, dari Hotel palace, selepas itu aku berpindah ke Tang Dynasty. Bermula pada hari Isnin, 30 Mac aku menghadiri Kursus Menerajui Perubahan. Banyak perkongsian dengan rakan pengetua dari Sabah, aku wakil tunggal Labuan. Aku memohon kursus melalui online di Laman Web IAB. Aku berjumpa dengan rakan-rakan lama seperti Jayasilar, Jeffre, Sabdin, Bad Hamid, Zarida, Siti Selmiah, Mike, dan Sariffudin....Penceramah kami Encik Mazlan Samsuddin, dan urus setia Zulkifli. Menerajui perubahan satu tajuk yang menyeronokkan untuk dibincangkan, sebagai pemimpin harus berani untuk membuat perubahan, kesimpulannya pendekatan kemanusiaan adalah cara terbaik untuk berubah, keikhlasan adalah intipatinya, kita harus menawan hati guru/staf.

Setiap pagi aku menghantar Sam melalui jalan pintas ke bandar melalui Wisma City ke bas stand bandar di hadapan bangunan Mahkamah, selepas itu aku pulang semula ke hotel Palace.

Selepas itu, aku berpindah ke Tang Dyansty untuk menghadiri Mesyuarat Pengurusan Sekolah sehingga hari Ahad. Bertemu lagi dengan rakan-rakan pengetua, guru besar dan pegawai Jabatan Pelajaran Labuan, termasuk Sdr. Jirim, Sdr. Yusup, Sdr Matlong, Sdr Sappar, Sdr. Sulaiman, Sdr. KuHelmy, Sdr Safie, Sdr. Ludin, Sdr, Awang Chuchu, Sdr. Awang Kalong, KS2, Ku2 dan rakan lain....

Pagi ini aku sarapan pagi dengan Sam, di restoran mamak, makan roti canai.

No comments: